12 grudnia 2018

OSTATNI DZWONEK


Święta coraz bliżej i to już ostatni moment na wykonanie i wysłanie świątecznych kartek. Myślę, że większość z Was ma już to za sobą, ale dla tych nielicznych, którzy jeszcze nie zdążyli, albo wahają się, czy w ogóle to zrobić, mam propozycję - zaszalejcie z kolorami i podzielcie się swym radosnym nastrojem z bliskimi! Ale jak to zrobić, gdy nie zakupiliście żadnych świątecznych papierów? W moim poście znajdziecie na to odpowiedź, więc...

Kartki podobne do tych, które stworzyłam, wykonacie nawet jeśli nie macie żadnych scrapowych papierów. Oczywiście, trudno mi sobie wyobrazić sytuację, że faktycznie cierpicie na ich deficyt. Czasem jednak przychodzi ochota na spróbowanie czegoś nowego i do tego właśnie dziś chcę Was zachęcić. A konkretnie - proponuję Wam stworzenie własnych papierów przy użyciu mediów dostępnych w naszym sklepie.

Przede wszystkim zwróćcie uwagę na pigmenty Magical Shaker. To za ich pomocą wykonałam tła moich kartek. Pigmenty po zmieszaniu z wodą dają niezwykle intensywne barwy. Dzięki różnym sposobom ich nakładania można uzyskać ciekawe efekty.
Przy pierwszej kartce, tej o różowym tle, rozmieszałam pigment z niewielką ilością wody i rozlałam na papierze wizytówkowym. Pozwoliłam swobodnie przepływać barwnej kałuży pomiędzy krawędziami kartki, a gdy cała powierzchnia została pokryta kolorem, wysuszyłam całość mocnym strumieniem gorącego powietrza.
Tła pozostałych kartek wykonałam nieco inaczej - nasypałam pigmentu bezpośrednio na suchy papier, a następnie spryskałam go wodą. Dzięki temu zabiegowi odcienie, szczególnie w tej niebieskiej kartce, są mocno zróżnicowane. Gdy zobaczyłam taki efekt, od razu na myśl nasunęło mi się nocne, gwieździste niebo i postanowiłam wykonać jedną kartkę z takim właśnie motywem.

Gdy tła całkowicie wyschły, postanowiłam wzbogacić je fakturą. Użyłam past strukturalnych zmieszanych z pigmentami marki 13@rts, które nałożyłam za pomocą masek (Greetings 13@rts i Fancy Flourish Kaisercraft). Zobaczcie, jak różne efekty można uzyskać w zależności od użytej pasty - gesso lub pasta o podobnej konsystencji dają matowy i pastelowy efekt, natomiast pasty transparentne (clear) dają efekt perłowy. Ten drugi okazał się idealny do kartki z motywem nocnego nieba).

Tak przygotowane tła ozdobiłam niewielką ilością dodatków: kilka tekturek, scrapki, dratwa i odrobina gazy - dosłownie to, co miałam pod ręką. Wykorzystałam dwutonowy puder do embossingu oraz turkusową farbę metaliczną, aby zmienić kolorystykę niektórych dodatków.
Na koniec delikatnie pochlapałam kartki białą Ecoliną, której drobne kropelki nieodparcie kojarzą się z wirującymi płatkami śniegu.
Teraz zobaczcie, jak to ostatecznie wyszło:












Mam nadzieję, że w ferworze przedświątecznych przygotowań znajdziecie chwilkę na podobne eksperymenty z mediami. Może spróbujecie w ten sposób wykonać bileciki do prezentów?

WYKORZYSTANE MATERIAŁY:

MEDIA:
Magical Shaker: Bavarian Blue
Magical Shaker: Alpine Ice Rose
Magical Shaker: Black Forest Black
Magical Shaker: Oktoberfest Orange
Amsterdam Gel Medium Gloss
Dwutonowy puder do embossingu Sassy Sapphire
Ecoline 100 White
Tusz Distress Clear do embossingu
Gesso Białe grunt akrylowy
Gesso Czarne grunt akrylowy
Ayeeda Shiny Powder Green Blue
Ayeeda Shiny Powder Twinklink Pearl
Ayeeda Paint METALLIC! Turquoise

AKCESORIA:
Maska Greetings
Gypsy Rose: Maska Fancy Flourish

INNE:
Dratwa Naturalna Barwiona Ciemnobrązowa
Dratwa Naturalna Barwiona Biała

Pozdrawiam świątecznie


Brak komentarzy: