18 lipca 2019

KONTRASTOWA ZAWIESZKA


Witajcie wakacyjnie! To chyba panująca ostatnio dość deszczowa pogoda sprawiła, że postanowiłam sięgnąć po intensywne kolory i stworzyć coś w kontrastowych barwach. Chcecie poznać szczegóły? Przejdźcie dalej!

Dziś skupiłam się głównie na pigmentach Lindy's Stamp Gang. Wykonałam prostą zawieszkę na drewnianej bazie, której najmocniejszym akcentem są ogniście pomarańczowe róże.
Bazę zawieszki okleiłam dość neutralnym papierem 49andMarket z kolekcji "Captured Adventures". Papier sprawdzałam już wielokrotnie w konfrontacji z mediami - powiem Wam, że jest bezkonkurencyjny! Przyjmie wszystko i nie odkształci się, ani nie przebarwi. Oczywiście, dla pewności zawsze możecie zastosować Clear Gesso.
Aby urozmaicić nieco tło, nałożyłam na nie trochę pasty strukturalnej. Użyłam maski Kaisercraft z wzorem liter. Gdy pasta wyschła, posypałam powierzchnię pigmentem "Bavarian Blue" i spryskałam wodą. Dzięki temu uzyskałam wspaniałe zacieki i... cudowną głębię tła!


Pigment posłużył mi także do wzmocnienia barwy papierowych kwiatów. Posypałam je "Octoberfest Orange" starając się dotrzeć między płatki. Po spryskaniu wodą ich barwa stała się niesamowicie intensywna. Jeśli chcecie zrobić podobne, musicie pamiętać o solidnym wysuszeniu kwiatów przed użyciem. Chodzi o to, aby nie uległy odkształceniu. Ja swoje kwiatki wystawiam najczęściej na działanie promieni słonecznych - w ciągu godzinki są zwykle całkiem suche i... przepiękne.


Pigmenty wykorzystałam także do... stemplowania! Pomyślałam, że moje zjawiskowe kwiaty potrzebują jakichś oryginalnych listków. Postanowiłam zrobić odbitki liści, zanurzając stemple w zmieszanym z wodą pigmencie. Do tego celu najlepiej nadają się stemple o dość dużej powierzchni odbijającej, bardziej pełne niż te, z dużą ilością detali. Polecam Wam eksperymenty w tym zakresie, na pewno trafi się Wam coś interesującego. Ważne jest, aby nanosić na stempel niewielką ilość zabarwionej wody. Mi pomogła płytka szklana, na której rozsmarowałam rozwodniony pigment "Bleck Forest Black" bardzo cienko. Zobaczcie, jakie listki udało mi się uzyskać:


A tutaj, już po wycięciu - tak prezentują się w projekcie:


Resztką czarnego pigmentu popryskałam cały projekt, nadając mu nieco niedbały wygląd.



WYKORZYSTANE MATERIAŁY:

49andMarket - Captured Adventures: Far Away Land
Dina Wakley Media Gesso Clear
Pigment Lindy's Stamp Gang - Magical Shaker: Bavarian Blue
Pigment Lindy's Stamp Gang - Magical Shaker: Oktoberfest Orange
Pigment Lindy's Stamp Gang - Magical Shaker: Black Forest Black
Maska Kaisercraft - Documented: Typography

Pozdrawiam serdecznie


Brak komentarzy: