28 lutego 2019

KARNAWAŁOWE MASKI

Jeszcze karnawał trwa, zatem zapraszam na inspirację z maskami. W tym roku po raz pierwszy miałam okazję zmierzyć się z zadaniem przygotowania maski. Mam nadzieję, że moje pomysły przypadną Wam do gustu.



Pierwsza z masek, które chcę pokazać jest zdecydowanie skromniejsza, ptasia. Została przygotowana przez mojego synka z moją małą pomocą. Wykonanie jej nie było trudne, używaliśmy gotowej bazy papierowej.


Grzesiu najpierw całą maskę pomalował czarnym gessem, a następnie metaliczną farbą. Ten etap był najbardziej pracochłonny, wymagał nałożenia dwóch warstw każdego medium.


Dziobek i wycisk z masy plastycznej został pokryty woskiem. Wystarczyło od spodu przykleić pióra i gotowe. Prawda, że bardzo proste?


W międzyczasie ja wykonywałam swoją  maskę i poświęciłam się temu bez reszty. Chciałam, żeby była ona bogata w ozdoby.


Do maski przyklejałam różne elementy ozdobne przy pomocy gel medium. Użyłam dwóch rodzajów gel medium z przeznaczeniem do cięższych i lżejszych elementów. Do tych pierwszych zdecydowanie warto sięgnąć po heavy gel medium. Były to: koronki, metalowe serwetki, liście, zębatki i kwiaty, odciski z masy i akrylowe kaboszony. 


Gdy wszystkie elementy były już przyklejone, lekko podsuszyłam całość nagrzewnicą. 


Kolejnym krokiem było wielokrotne pokrywanie wszystkiego białym gessem. Bardzo pedantycznie podchodzę do takich zadań, dlatego czynność ta zajęła mi sporo czasu. Ciągle na nowo, każdy zakamarek był pokrywany przeze mnie kolejnymi warstwami gessa.


Gdy praca była już pieczołowicie pokryta białym gessem, przy użyciu  mgiełki Lindy's Stamp Gang Starburst Shabby Turbine Teal nadałam mojej pracy koloru.


Maska nabrała zbyt mocnych barw, ponadto chciałam podkreślić koronkowe kształty moich ozdób, dlatego rozjaśniałam jej wystające elementy mgiełką Lindy's Stamp Gang Starburst Mist Frozen Jack Frost i ponownie białym gessem.


Karnawał kojarzy mi się z bogatymi, błyszczącymi ozdobami, więc na koniec wystające wierzchołki ozdób pokryłam warstwą błyszczącego, opalizującego wosku. Praca nad tym projektem była czystą przyjemnością, maska jest gotowa na bal. 



WYKORZYSTANE MATERIAŁY:

MEDIA:

Lindy's Stamp Gang Starburst Shabby Turbine Teal
Lindy's Stamp Gang Starburst Mist Frozen Jack Frost
13arts Gel Medium



NARZĘDZIA:


Pozdrawiam serdecznie :) 







2 komentarze:

Iwona Pawelec Burczaniuk pisze...

Ale czad! Fantastyczne maski!

DecoArtMagda pisze...

Przecudne, widać synek ma wspaniałego nauczyciela 💙