4 sierpnia 2011

AKCJA - ZNACZEK - cz.I

Lubię robić albumiki na nietypowych bazach :). I tak ostatnio naszła mnie ochota na albumik w kształcie ZNACZKA pocztowego... Mamy wakacje i na pewno zdjęcia z tego okresu będą fajnie wyglądać w albumie w takim kształcie!

Można kupić gotową bazę w tym kształcie, ale akurat dostępny rozmiar był dla mnie za duży. Chciałam zrobić sobie MINI album o wewnętrznym rozmiarze 10x15cm. Z powodu braku gotowej bazy - wpadłam na bardzo prosty pomysł jak samodzielnie przygotować sobie taką bazę. "Ameryki " tutaj nie odkrywam ale zawsze komuś pomysł się może przydać, więc się nim podzielę :). Może komuś się przyda!

Wycinanie takiej bazy nożykiem czy nożyczkami nie wchodziło w grę - bo komu by się chciało :D! Pokażę więc prostszy sposób.

Do wykonania bazy potrzebujemy:
- BAZĘ - TEKTURĘ: introligatorską, beermatę czy jakąkolwiek inną z której chcemy wykonać album (w moim przypadku jest to beermata)

- DZIURKACZ! - biurowy lub jeżeli ktoś posiada to świetnie się sprawdzi też Crop-A-Dile. W przypadku cieńszej tektury wystarczy zwykły dziurkacz. Gdy mamy grubą tekturę introligatorską lub beermatę to musimy mieć dziurkacz, który ma większą przestrzeń do "dziurkowania" - żeby zmieściła się tam gruba tektura.

- linijka i ołówek - do rozrysowania schematu :)

--------------------

Jeżeli mamy wszystko - możemy przystąpić do dzieła:

ETAP 1:
Przygotowanie materiałów.


W moim przypadku potrzebowałam kilku prostokątnych sztuk beermaty. Rozmiar MINI albumu jaki chciałam uzyskać wewnątrz znaczka to 10x15cm z dodatkiem po 0,5cm z każdej strony na wycięcie motywu znaczka - co daje całkowity wyjściowy rozmiar bazy 11x16cm.


ETAP 2:
Rozrysowanie szablonu znaczka.


Mój dziurkacz robi dziurki o rozmiarze 6mm. Mój motyw znaczka będzie miał zatem głębokość równą połowie tego rozmiaru. Więc na początek zaznaczam ramkę w odległości 3 mm od brzegu.


Następnie zaznaczam miejsca w których będę robić dziurki (na poniższych zdjęciach to miejsce zaznaczone jest X).

Żeby "znaczek" wyglądał dobrze musimy zostawić trochę miejsca od brzegu ramki - taki margines. Następnie na przemian zaznaczamy miejsca na "dziurkę" i "przerwę".

Dla każdego brzegu będzie to sekwencja następująca:

3mm (ramka - już wcześniej narysowana) - 4mm(margines) - *6mm(X) - 4mm(P)* - 6mm(X) - 4mm(margines) - 3mm(ramka)

Sekwencję od * do * należy powtórzyć odpowiednią ilość razy:
- dla brzegu 11cm - 9 razy
- dla brzegu 16cm - 14 razy

X - oznacza miejsce w którym będzie robiona dziurka
P - oznacza przerwę między dziurkami

Poniższe zdjęcia można sobie powiększyć!


ETAP 3:
Wycinanie znaczka.


Tutaj wykorzystamy już nasz dziurkacz i w miejscu zaznaczonym jako X robimy po prostu dziurkę. I tak dookoła bazy.


Efektem będzie baza w kształcie ZNACZKA.

lewa strona (z zaznaczeniem)

prawa strona (czysta)

I to cała "filozofia" wycięcia sobie bazy w kształcie znaczka! Po wytarciu ołówka można brzegi bazy pomalować - a wnętrze wykleić papierem. Można też okleić całą bazę papierem - jeszcze przed wycięciem "dziurek" i wycinać oklejoną bazę.

W taki oto sposób można zrobić sobie bazę w kształcie znaczka w każdym rozmiarze! Jaki tylko nam się zamarzy!

Zachęcam do zabawy w wycinanie bazy! W następnym odcinku zapraszam na inspirację związaną z ozdobieniem tej bazy :D.

Do "zobaczenia". Pozdrawiam serdecznie!

P.S. Jeżeli skorzystacie z tego pomysłu, to w komentarzach podajcie namiar na Wasze wersje "ZNACZKA" - chętnie pooglądamy.

-Renia-



Sklep z materiałami do scrapbookingu

11 komentarzy:

kachasek pisze...

tak proste, że aż genialne!!! świetny pomysł :)

Karmeleiro pisze...

Najprostrze pomyśły sa najlepsze! Podziwiam za cierpliwość w rysowaniu bazy i wycinaniu!

Danka M. pisze...

Czasem ciężko wpaść na coś tak prostego ...
Dziękuję za kursik:)

Anna Sokołowska pisze...

totalnie genialne! dziękuję baaardzo!!

magdalenardo pisze...

Świetny kursik, teraz tylko trzeba znaleźć trochę czasu... :)
Pozdrawiam,
Magda

Anonimowy pisze...

Z kursiku na pewno skorzystam!!! Jest fantastyczny =]

A brakowało mi pomysłu na bazę =]
Dziękuję =]

Oliwiaen pisze...

Wow, Reniu, podziwiam cierpliwość!!

Rachel pisze...

rewelacyjny pomysł!:)

Monika Januszewska-Rosik pisze...

Świetny pomysł! Na pewno kiedyś wykorzystam :) Dziękuję za podzielenie się tym trikiem :D

Anonimowy pisze...

Witam =]

Postanowiłam skorzystać z kursu... tylko troszkę go zmodyfikowałam, bo wzięłam dziurkacz 1 cm...

Zapraszam do obejrzenia mojej karteczki... albumik już się tworzy =]

http://pierwszekroczki.blogspot.com/2011/08/pocztowka-z-wakacji.html

Anonimowy pisze...

Witam ponownie =]

Tak, jak obiecałam, zrobiłam sobie albumik z Twojego kursiku =]
Dziękuję serdecznie... wyszło mi super =]

http://pierwszekroczki.blogspot.com/2011/08/urok-wakacji.html